راهنمای سِت کردن فرش طوسی با دکوراسیون داخلی منزل

به اشتراک بگذارید

در طراحی­های داخلی هر خانه مدرن، فرش­هایی مانند فرش طوسی طلایی رنگ، ویژگی­ هایی مانند مدرنیته را به ­خوبی نشان می­دهند. این دسته از فرش­ها کاملا در بین مشتری­هایی که به‌دنبال دیزاینی متفاوت و مدرن می­گردند، کاملا محبوب واقع شده است. رنگ طوسی با توجه به این‌که رنگی خنثی است، با هر وسیله و رنگی به­خوبی تناسب پیدا می­کند.

آیا فرش­ها در دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارند؟ در جواب باید گفت که قطعا دیزاین داخلی و وسایلی مانند پرده و مبلمان در ایجاد هارمونی با فرش نقشی مهم دارد. چنانچه شما به‌دنبال فرشی متناسب با فضای داخلی خود هستید، باید به رنگ و سبک مورد علاقه خود توجه کنید.

محبوبیت رنگ طوسی در فرش ­ها

استفاده از رنگ­های خنثی مانند طوسی در دکوراسیون داخلی و لوازم خانگی بسیار پرطرفدار شده است. رنگ­هایی مانند خاکستری، بِژ و طوسی که از دسته رنگ­های خنثی شمرده می­شوند، قابلیت هماهنگی با سایر طیف­های رنگی را دارند و تعادلی مناسب در ترکیبات رنگی گرم ایجاد کرده و به­راحتی با هر وسیله­ای جلوه­ای زیبا می­بخشد.

در فرش­ها نیز طوسی به‌عنوان رنگی ساده و جذاب عمل کرده و در زیبایی­شناسی دیزاین داخلی نقشی مهم دارد. از دهه­های گذشته تاکنون رنگ طوسی و زرد یا طلایی در کنار یکدیگر به محبوبیتی زیاد در زمینه فرش­ رسیده است. فرش طوسی طلایی می­تواند زیبایی زیادی را به هر نوع طراحی داخلی ببخشد.

تاثیر رنگ طوسی در دکوراسیون

در انتخاب رنگ طوسی برای فرش­های دست­بافت و فرش ماشینی اختلاف نظر وجود دارد. درحالی‌که عده­ای از طیف­های خنثی خوششان می­آید و به­خوبی از رنگ خاکستری در هر وسیله­ای استقبال می­کنند، در مقابل افرادی هم این رنگ را بسیار دل­گیر می­شمارند و از به­کار بردن آن جلوگیری می­کنند.

این نکته همچنین جالب توجه است که این رنگ نه سیاه و نه سفید دیده می­شود و قابل ذکر است که به همین دلیل طوسی رنگی بدون اغراق است.

جوانب مثبت طوسی

از بهترین کاربرد­های رنگ طوسی و خاکستری می­توان به ظاهر جدی و قدرتمند آن اشاره کرد که به­راحتی درکنار هر رنگی قابل استفاده است. از نظر روان­شناسی خاکستری نشانه خردمندی و تجربه است و برای همین فرش طوسی طلایی در ایجاد طراحی داخلی با ویژگی مدرنیته و هوشمند کمک می­کند.

جوانب منفی طوسی

طوسی از رنگ­های جدی شمرده می­شود و به‌عنوان رنگی سرد و غیرصمیمی نیز شناخته می­شود. هم‌چنین استفاده بیش­ ازحد از رنگ خاکستری می­تواند احساس افسردگی و خستگی را به‌دنبال داشته باشد. برای حل این مشکل باید درکنار رنگ طوسی از سایر رنگ­ها نیز استفاده شود.

رنگ طوسی و دیزاین داخلی مدرن

دکوراسیون مدرن از دسته دیزاین داخلی محبوبی به‌شمار می­رود که ویژگی­های مختلفی مانند نبود زرق و برق، نبود شلوغی، نبود جزئیات اغراق­آمیز، فرش­هایی با طراحی ساده و سادگی را به­همراه دارد. فرش­ خاکستری ساده یا فرش طوسی طلایی در این دیزاین به­خوبی کاربرد و زیبایی خود را به نمایش می­گذارد.

در این سبک به زیبایی و به بهترین شکل از فضا استفاده می­شود و از مبل و وسایلی ساده استفاده می­شود. در نتیجه استفاده از جدیدترین مدل فرش پذیرایی به رنگ­های ساده مانند رنگ طوسی در پذیرایی خانه­هایی با طراحی فضای باز توصیه می­شود.

سِت فرش طوسی طلایی و مبل

در هنگام دیزاین و طراحی یک فضای داخلی در کنار سایر وسایل باید به هم­خوانی فرش و مبل نیز توجه شود. شاید در زمینه هماهنگ کردن فرش طوسی با دکوراسیون خانه خود دچار سردرگمی شوید و در نهایت به مشکل برخورد کنید. اما آشنایی با نحوه ایجاد هماهنگی بین وسایل خانه و رنگ­های آن­ها به خلقِ نمایی دل­نشین می­تواند کمک کند.

مبل با رنگ­های گرم و فرش طوسی

ترکیب رنگ زرد و قرمز همراه طوسی و رنگ طلایی به زیبایی محیط خانه کمک زیادی خواهد کرد. این ترکیب شادی و نشاط را در فضای داخلی پخش کرده و به دل­نشینی خانه اضافه می­کند. فرش به رنگ طوسی در کنار رنگی مانند زرد یا نارنجی به شادی­بخش بودن اتمسفر خانه کمک کرده تا با محیطی صمیمی روبه‌رو شوید.

مبل طوسی همراه با فرش طوسی

برای داشتن فضایی آرام هر دو رنگ طوسی درکنار یک‌دیگر کمک خواهد کرد. برای جذاب­تر کردن فضا بهتر است که فرش طلاکوب و مبل طوسی به­همراه کمی رنگ طلایی در فضای نشیمن به­همراه يك‌دیگر مورد استفاده قرار بگیرند تا فضایی دوستانه­تر و جذاب­تر را به چشم ببینید.

فرش طوسی طلایی با مبل سبز

باید توجه داشت که هر دو رنگ در دسته رنگ­های سرد قرار می­گیرند و در نتیجه محیطی صلح­آمیز و آرام را خلق می­کنند. اگر بخواهید کمی شور و هیجان را به این ترکیب اضافه کنید، فرشی با طرح کوچک طلایی در زمینه، گزینه درستی می­تواند باشد.

 هماهنگی فرش با پرده

از دیگر مهم­ترین لوازم دکوراسیون ضروری، پرده را می­توان نام برد که سِت شدن و هم­خوانی داشتن آن با فرش مسئله­ای مهم شمرده می­شود. حتی طراحان داخلی با دانش این­که تنوع زیادی در طرح و رنگ پرده وجود دارد پیشنهاد می­دهند که بین فرش و پرده توازن و هماهنگی نسبی وجود داشته باشد.

 برای مثال رنگ­های مکمل و طرح­ها باید مورد توجه قرار بگیرند. یعنی درصورتی‌که رنگ دیوار خنثی باشد می­توان فرش طوسی طلایی انتخاب شود و پرده هم مانند آن به رنگی مانند خاکستری یا روشن­تر یا حتی تیره­تر در نظر گرفته شود.

بهترین مدل فرش طوسی و قیمت آن

از ویژگی­هایی که در یک فرش باید به آن توجه شود قیمت و کیفیت آن است که باید در نظر بگیرید. در هر کارخانه­ای مانند کارخانه فرش کوروش کیفیت فرش­ها با دقت بررسی می­شوند تا بهترین­ها به دست مشتری برسد.

قیمت فرش­های مدرنی مانند فرش طوسی طلایی به سایز و جنس بستگی دارد. برای مثال قیمت فرش 9 متری که از جنس نخ مصنوعی مي‌باشد با مدلی که در کارخانه­ای معتبر تولید شده باشد و ابعاد هم متفاوت باشد، قطعا فرق دارد. پس برای خرید تنها به ظاهر یا قیمت نباید تکیه کنید.

جمع ­بندی

فرش طوسی طلایی به­خوبی می­تواند به ظاهرسازی و زیبایی یک فضای داخلی و دکوراسیون آن کمک کند. البته که بهتر است با داشتن علم روانشناسی رنگ­ها و دانستن رنگ­های مکمل به زیباسازی دیزاین داخلی خانه خود کمک کنید. جهت رسیدن به محیط دلخواه خود باید لازم است با طراحان داخلی قابل اعتماد مشورت کنید.

رنگ­ها را باید به‌خوبی بشناسید و جنس فرش خود را باید با دقت بالایی انتخاب کنید و از معتبرترین کارخانه­ها فرش خود را خریداری کنید تا نسبت به کیفیت خرید خود مطمئن شوید و مشکلی در خرید خودتان پیش نیاید.

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید

روتین هرلحظه شمارا سورپرایز میکند

بیشتر بخوانید