بهترین روش آموزش زبان روسی

به اشتراک بگذارید

امروزه آموزش زبان روسی در کنار سایر زبان ها مثل انگلیسی، فرانسه، آلمانی و … طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما به یاد داشته باشید که یادگیری هر زبانی به عنوان زبان دوم باید با شیوه و تکنیک های درست و استاندارد صورت بگیرد. در غیر این صورت زبان آموزان نمی توانند بر پایه درستی آموزش ببینند و چه بسا در نیمه راه دلسرد و مایوس شوند‌. بنابراین آموزشگاه زبان روسی ملل در سایت آموزشی خود شیوه درست آموزش زبان های رایج دنیا را برای شما عزیزان بارگذاری نموده است. با مراجعه به سایت ما دنیای آموزش زبان ها بسیار جذاب تر و شیرین تر خواهد شد.

 

چرا روسی یاد بگیریم؟

این سوال در ذهن بسیاری از افراد و حتی زبان آموزان به وجود می آید که با وجود زبان های بسیار رایج و پر طرفدار در دنیا چرا باید به آموزش زبان روسی پرداخت. البته که باید گفت یادگیری این زبان مزیت های زیادی دارد که در این قسمت از مقاله همه را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. از شما دعوت می کنیم که با این مزایای زبان روسی بیشتر آشنا شوید.

آموزش زبان روسی به دلیل رایج بودن آن

از آن جایی که کشور روسیه بسیار پهناور است، زبان آن نیز از زبان های رایج و پر تکلم در دنیا محسوب می شود و از این نظر در رده ششم جهانی قرار دارد. قابل ذکر است که بیشتر از ۲۶۵ میلیون نفر این زبان را برای صحبت و برقراری ارتباط انتخاب نموده اند و زبان رسمی کشور روسیه می باشد.

همچنین این زبان در کشور های بلاروس، قرقیزستان و قزاقستان به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله کشورهای دیگر که جمعیت بومی روسی زبان دارد می توان اوکراین، گرجستان، ارمنستان، مولداوی، لیتوانی، لتونی، آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان، استونی و ازبکستان‌ را نام برد. علاوه بر این کشورهای نام برده، جمعیت روسی زبان در کشورهای دیگری مثل اسرائیل، قبرس، مجارستان، فنلاند، لهستان، مغولستان، ایالات متحده آمریکا و چین سکونت دارند و فعال هستند.

نکته ای که شاید برای شما بسیار جالب باشد این است که در کشور ایالات متحده آمریکا بیش تر از ۹۰۰۰۰۰ نفر به گویش روسی صحبت می نمایند. همچنین در سازمان ملل یکی از شش زبان رسمی محسوب می شود‌.

دنیای اینترنت و زبان روسی

یکی از دلایل مهم برای آموزش زبان روسی، فعالیت در دنیای اینترنت است. شاید با مطالعه این آمار بسیار شگفت زده شوید. زبان روسی از نقطه نظر استفاده در دنیای اینترنت از زبان های چینی، ژاپنی، پرتغالی، فرانسوی و اسپانیایی پا را فراتر نهاده است و پس از انگلیسی و آلمانی مقام پر کاربردترین زبان های دنیا را در فضای اینترنت به خود اختصاص داده است.

پس از این جنبه نیز یادگیری زبان روسی می تواند بسیار کاربردی باشد چرا که امروزه با وجود زندگی در عصر دیجیتال و اینترنت، اکثر فعالیت ها از این طریق صورت می گیرد و یادگیری این زبان می تواند کمک زیادی به شما بکند. افرادی که در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و آموزشی فعالیت دارند بهتر است یادگیری این زبان را در برنامه خود قرار دهند.

آشنایی با فرهنگ و ادبیات کشور روسیه

همه می دانید که آثار نویسندگان بزرگ روسیه و ادبیات آن جایگاه بسیار ویژه ای دارد. تاریخ ادبیات با آثار فوق العاده و هیجان انگیز بخ زبان روسی جذابیت بیشتری به خود دیده است. مطالعه کتاب های مختلف به زبان روسی شما را چنان در خود غرق خواهد کرد و مجذوب خواهید شد که توانایی توقف در مطالعه آن ها از شما سلب می شود. همچنین دنیای فرضیه های فلسفی نیز با وجوذ نویسندگان ارزنده ای مثل داستایوفسکی، تولستوی، چخوف و پوشکین رنگ و روی خاصی پیدا کرده است. با این ایده های جذاب می توان ساعت ها بحث کرد و لذت برد.

موفقیت در کسب و کار از طریق آموزش زبان روسی

در عرصه بین المللی هنگامی که نام روسیه به زبان می آید، برجستگی و محبوبیت زیادی پیدا می شود. منابع طبیعی این کشور به حدی گسترده و عظیم است که اکثر کشورهای دنیا نگاه ویژه ای به آن دارند. با این توصیف می توان گفت که اقتصاد جهانی در گروی اقتصاد روسیه می باشد.

مواد خام، فراورده های مهمی مثل چوب، مواد معدنی، وسایل نقلیه، انواع ماشین آلات و مواد غذایی از جمله اقلامی هستند که از کشور روسیه به سایر کشورهای جهان صادر می شود. افرادی که در دنیای تجارت و کسب و کار فعالیت دارند با یادگیری و آموزش زبان روسی می توانند در کار خود به موفقیت چشمگیری دست پیدا نمایند. مذاکرات و مراودات شما با طرف معامله بسیار پربارتر خواهد شد.

آموزش زبان روسی به جهت تحقیقات علمی

گفتنی است که روسیه از نظر علم از بهترین و پیشرفته ترین کشورها به شمار می رود. پس افرادی که علاقه زیادی به تحقیقات علمی و پژوهشی دارند می توانند با آموزش زبان روسی دریچه های موفقیت را برای خود بگشایند. این کشور همچنین در زمینه کشتی سازی، فناوری اطلاعات، تسلیحات، مهندسی برق، ارتباطات، فناوری هوا فضا، فناوری فضایی، فناوری هسته ای و موارد دیگر دارای مهندسین و مخترعان بسیار خبره و متخصص می باشد.

پس با این وجود علاقمندان به هرکدام از این زمینه ها می توانند یادگیری زبان روسی را در برنامه خود قرار دهند و به پیشرفت زیادی دست پیدا کنند. با این وجود دانش شما وسعت بیشتری گرفته و شما درک بالاتری از علم پیدا می کنید.

رسیدن‌ به آینده شغلی عالی در خارج از کشور

افراد زیادی هستند که دوست دارند در خارج از ایران به کار و فعالیت بپردازند و آینده شغلی خوبی برای خودشان رقم بزنند. کشور روسیه از این نظر مکانی بسیار مناسب است چرا که اقتصاد آن با بحران های مالی و اقتصادی جهان زیاد تحت تاثیر قرار نمی گیرد. دلیل این موفقیت، وابستگی اقتصاد روسیه به منابع خود است.

منابع غنی زیادی از نفت، گاز، طلا، مس، الماس، نقره، پلاتین و سایر منابع در این کشور وجود دارد و گفتنی است که یک سوم گاز مصرفی در اروپا از طریق این کشور تامین خواهد شد. با آموزش زبان روسی می توانید در موقعیت های مختلف شغلی مشغول به فعالیت شوید‌. همچنین چون کشور ایران و روسیه روابط بسیار نزدیکی با هم دارند، با یادگیری این زبان می توانید در شرکت های بازرگانی داخل ایران و روسیه مشغول به کار شوید. در کل در ایران، یادگیری زبان‌ روسی مقدمه ای برای کار در شرکت های بین المللی می باشد. روس ها در زمینه زبان انگلیسی زیاد قوی نیستند و برای ارتباط با آن ها بهتر است زبان روسی را فرا بگیرید.

کار یا تحصیل در کشور روسیه

با یادگیری و آموزش زبان روسی می توانید به راحتی به روسیه سفر کنید و در این کشور به تحصیل بپردازید. با تسلط بر این زبان سفر و مشاهده زیبایی های این کشور بسیار راحت تر خواهد شد. تحصیل در این کشور و سایر کشورهای روسی زبان با یادگیری این زبان خیلی راحت تر خواهد شد.

چند گام برای یادگیری سریع زبان روسی

برای این که در فرایند آموزش زبان روسی بتوانید به سرعت قابل توجهی برسید، بهتر است در ابتدای راه یک هدف و انگیزه بسیار مهم برای خودتان در نظر بگیرید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هدف هایی مثل کار و قبول شدن در یک امتحان شاید انگیزه بزرگی نباشد. به عنوان مثال انگیزه داشتن درآمد زیاد، داشتن تمام امکانات زندگی در بالاترین سطح ممکن و اهداف این چنینی می تواند مسیر را برای شما جذاب تر ساخته و به شما انگیزه بیشتری بدهد.

در ادامه مسیر باید مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی و گوش دادن به موسیقی، اخبار و پادکست را در برنامه خود قرار دهید. تقویت مهارت های زبانی از جمله مهارت شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خوانداری راهکاری بسیار اساسی برای آموزش زبان روسی می باشد. سعی کنید روزانه حداقل چهار ساعت را باید تمرین و تکرار وقت بگذارید تا بتوانید در عرض دو تا سه ماه تا حدودی تسلط کافی بر این زبان پیدا کنید.

نکته مهمی که کمک زیادی به آموزش و یادگیری زبان روسی می کند، این است که آموخته های خود را به صورت خلاصه بنویسید و مطمئنا این کار سرعت یادگیری را بالاتر می برد. برای برنامه مطالعه خود حتما زمان بندی درستی داشته باشید و از وقت خود نهایت استفاده را ببرید. در برنامه آموزشی خود تمرین با صدای بلند را حتما قرار دهید و بدانید که بدون تردید این کار باعث می شود شما بتوانید بسیار بهتر به روسی صحبت کنید.

یادگیری الفبا

یکی از مهم‌ ترین مراحل در برنامه آموزش زبان روسی، یادگیری الفبا می باشد. تا شما حروف الفبا را به خوبی یاد نگیرید نمی توانید قدم های بعدی را بردارید. این ۳۲ حرف الفبای روسی به همان صورت که دیده می شوند تلفظ خواهند شد. همچنین این حروف در هر قسمتی از کلمه که قرار بگیرند به همان صورت تلفظ می‌شوند.

یادگیری اصطلاحات و کلمات پر کاربرد

گام مهم دیگر برای یادگیری و آموزش زبان روسی این است که به دنبال کلمات ‌و اصطلاحات پر کاربرد در این زبان باشید. سعی کنید از عبارت ها و کلماتی شروع کنید که در مراودات و ارتباط های روزانه بسیار کاربرد دارند. هنگامی‌که به این عبارت ها تسلط پیدا کنید، می توانید ارتباط خود با افراد روسی زبان را با کیفیت بهتری انجام دهید. به عنوان مثال این عبارت ها را در نظر داشته باشید.

Zdrastvooyte

به معنی سلام

Spaseeba

متشکرم

Da sveedaneeya

خداحافظ

Meenya zavoot

اسم من …. است.

تمرین روزانه و منظم

نکته ای که باید یادآور شویم این است که یادگیری هر زبانی به عنوان زبان دوم، چالش های زیادی را برای شخص در بر دارد. مطمئنا برای گذشتن از سد این چالش ها باید در برنامه روزانه خود تجدید نظر نموده و زمان کافی برای تمرین و تکرار منظم در نظر بگیرید. تمام آموخته های خود را باید تمرین کنید و برای این کار حتما برنامه منظمی را در نظر بگیرید. پشتکار و تمرین در برنامه آموزش زبان روسی و هر زبان دیگری به عنوان زبان دوم از راهکارهای بسیار کلیدی به شمار می رود.

استفاده از موسیقی و فیلم همراه با زیرنویس

در قسمت های قبل نیز در مورد اهمیت مشاهده فیلم و سریال های زبان اصلی صحبت نموده ایم. این روش یک متد به روز و رایج می باشد. هنگامی که به تماشای فیلم و سریال های زبان اصلی می نشینید، مهارت شنیداری و گفتاری شما بسیار تقویت خواهد شد. در ابتدای کار حتما از فیلم هایی استفاده نمایید که با سطح و دانش زبانس شما همخوانی داشته باشد. اگر از قبل داستان را بدانید بدون شک در یادگیری کمک زیادی به شما خواهد کرد.

در مراحل ابتدایی بهتر است از زیر نویس استفاده نمایید. این زیرنویس ها به شما کمک می کنند تا با موضوع فیلم بیشتر آشنا شوید. پس از این کار در مراحل بعد بهتر است زیر نویس را بردارید و فیلم یا سریال را با صدای اصلی مشاهده نمایید. از دیگر مزیت های این کار، بالا بردن قدرت تمرکز و همچنین تقویت مهارت های مختلف زبانی می باشد. پس از این که متوجه شدید موضوع فیلم‌ یا سریال در چه زمینه ای می باشد، زیر نویس را بردارید و بدون تردید این کار تمرکز شما را بسیار بالاتر خواهد برد.

مطالعه کتاب های روسی مناسب

همه می دانیم که ادبیات کشور روسیه بسیار غنی می باشد. نویسندگان زیادی در این کشور پا به عرصه وجود گذاشته و ادبیات آن را به اوج رسانده‌ اند‌. مطمئنا مطالعه کتاب های مختلف به زبان روسی می تواند توانایی و دانش زبانی شما را بسیار افزایش دهد. در زمینه های مختلف ‌و با توجه به سطح زبانی خود کتاب های مختلفی را انتخاب و مطالعه بفرمایید. ،

وقتی تنها هستید با صدای بلند روسی صحبت کنید.

در فرایند یادگیری زبان روسی باید سعی کنید زیاد صحبت کنید. اگر در کشور روسیه نیستید باید محیط را برای خود زبانی کنید. در منزل و محل کار بیشتر از این زبان استفاده نمایید. حتی اگر شخصی را نمی شناسید که به این زبان صحبت کند، خودتان به تنهایی صحبت کنید.

توصیه ما این است که برای آموزش زبان روسی و تسلط هر چه بهتر و بیشتر به این زبان، با صدای بلند روسی صحبت نمایید. در حدی که خودتان بتوانید صدای خود را بشنوید. با این کار اشکال هایی را که در تلفظ دارید متوجه خواهید شد. هنگامی که به موسیقی گوش می دهید یا فیلم و سریال را می بینید، حتما با صدای بلند تکرار نمایید.

از اپلیکیشن های زبان استفاده نمایید.

توصیه دیگر ما این است که سعی کنید برنامه ای بریزید که در هر جا و هر شرایطی بتوانبد زبان‌ روسی را تمرین کنید و یاد بگیرید. امروزه دسترسی به دنیای اینترنت از طریق گوشی های هوشمند بسیار راحت تر شده است. سعی کنید اپلیکیشن های آموزش زبان روسی را دانلود و خریداری نموده و در هر مکان و جایگاهی از آن ها استفاده نمایید.

این برنامه های آموزشی تاثیر های زیادی در یادگیری زبان دارند. برنامه آموزشی در این اپلیکیشن ها به صورت طبقه بندی شده می باشد. همچنین تمام مهارت های زبانی را در بر می گیرد. تمربن های موجود در این اپلیکیشن ها باعث می شود که شما بهتر و بیشتر این زبان را تمرین کرده و یاد بگیرید.

مکالمه با افراد روسی زبان

اگر در کشور روسیه زندگی می کنید یا به این کشور زیاد سفر می کنید، خود را ملزم کنید که با افراد روسی زبان بسیار مراوده و ارتباط داشته باشید. اگر از مردم این کشور دور هستید می توانیذ از طریق اینترنت و فضاهای مجازی با این افراد آشنا شده و با آن ها صحبت های دوستانه مختلف داشته باشید.

ثبت نام در آموزشگاه زبان روسی

در نهایت بهتر است بگوییم که آموزش زبان روسی با شرکت در کلاس های آموزشی موسسه های زبان بسیار نتیجه بخش خواهد بود. در آموزشگاه زبان ملل اساتید بسیار برجسته و کار بلد این وظیفه را به عهده دارند و با بهترین شیوه و متد کار آموزش و یادگیری زبان روسی را به پیش می برند. بودن در اجتماع و شرکت در کلاس ها، باعث می شود با دوستان خود از این فرایند بیشتر لذت ببرید. اشکال های خود را نیز می توانید از اساتید بپرسید و به این طریق زبان را به صورت اشتباه یاد نمی گیرید.

سخن پایانی

این مقاله بسیار پر بار آشنایی شما با زبان روسی بیشتر می سازد. با مطالعه مطالب مفید این مقاله می توانید به راحتی به آموزش زبان روسی بپردازید. تمام توصیه های کارشناسان ما در قالب این مقاله را مطالعه و کار ببرید. این نکته را فراموش نکنید که آموزشگاه زبان ملل با بهترین و مجرب ترین کادر و اساتید برجسته و متخصص شما را تا انتهای دوره آموزشی تنها نمی گذارد.

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید

روتین هرلحظه شمارا سورپرایز میکند

بیشتر بخوانید