دلایل محبوبیت پروفیل upvc و مزایای اقتصادی آن

به اشتراک بگذارید

شاید شما هم بارها و بارها نان پروفیل یو پی وی سی را شنیده باشید اما با مفهوم و دلایل محبوبیت آن آشنایی زیادی ندارید. پروفیل‌ها نوعی محصول با سطح مقطع ثابت و طویل هستند که در صنایع مختلف به ویژه در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند. پروفیل آلومینیوم، پروفیل در و پنجره، پروفیل نبشی و… از جمله مشهورترین پروفیل‌هایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروفیل upvc یکی از محبوب‌‌ترین پروفیل‌ها بوده که کاربردهای متنوعی دارد. در این مطلب قصد داریم درباره این پروفیل بیشتر صحبت کرده و ویژگی‌های مهم آن را برشماریم.

از پروفیل upvc چه می‌دانید؟

پروفیل upvc مخفف شده عبارت Unplasticized Poly Vinyl Chloride است. این مدل پروفیل بیشتر برای ساخت قاب پنجره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. نسبت به پروفیل آلومینیومی قیمت کمتری داشته و به همین دلیل استفاده از آن خیلی به صرفه است. این نوع پروفیل در برابر حرارت مقاوم بوده و انعطاف‌پذیری بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. مقاومت بالا، عدم اشتعال‌زایی و دوام و طول عمر بالایی که دارد باعث شده تا برای کاربردهای گوناگون بسیار مفید باشد.

برای تهیه این پروفیل از مواد نگه نگهدارنده، ضد احتراق، تثبیت کننده، پر کننده، کمک کننده و هم چنین انواع رنگ‌های صنعتی استفاده می‌شود. هر کدام از این مواد با هدف خاصی به پروفیل اضافه می‌شوند و ویژگی‌های مختلفی را به آن اضافه می‌کنند.

بهبود دهنده مقاومت در برابر ضربه یکی از موادی است که به پروفیل اضافه می‌شود. این ماده می‌تواند باعث افزایش مقاومت پروفیل در برابر فشار و ضربات مکانیکی محکم شود. پایدار کننده‌های حرارتی و تابشی یکی دیگر از مواد افزودنی به پروفیل هستند که باعث افزایش دوام و مقاومت پروفیل upvc در برابر دمای بالا می‌شود. بدین ترتیب پروفیل با افزایش حرارت تغییر شکل و رنگ نمی‌دهد. پر کننده‌ها هم باعث افزایش سختی پروفیل شده و آن را مستحکم‌تر می‌کنند. استفاده از روان کننده‌ها در مواد اولیه پروفیل نیز باعث می‌شود سطح پروفیل صاف و شفاف شود.

نگاهی کوتاه به پروفیل upvc

این پروفیل را می‌توان یکی از قدیمی‌‌ترین انواع پروفیل دانست که از دیرباز تا کنون محبوب بوده است. این محصول از کلرید سدیم و نفت خام تشکیل شده و اولین بار در سال 1960 در آلمان مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به مزایای اقتصادی بیشماری که پروفیل یو پی وی سی داشت، این پروفیل در اواخر دهه 50 در ایران نیز مورد استفاده قرار گرفت. با این وجود اوج استفاده ایرانیان از پروفیل یو پی وی سی به سال 1380 باز می‌گردد. برند هافمن یکی از مشهورترین تولید کنندگان پروفیل در ایران بوده و محصولات آن دارای کیفیتی در سطح کیفیت جهانی هستند. این برند را می‌توان یکی از برترین برندها در ایران در حوزه تولید پروفیل یو پی وی سی نام برد.

استفاده از پروفیل upvc چه مزایایی دارد؟

جدای از شکل ظاهری، پروفیل upvc دارای مزایای بیشمار دیگری نیز بوده که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

عمر مفید و استحکام بالا

پروفیل upvc دارای دوام بالایی بوده و به همین دلیل استفاده از آن در تولید در و پنجره بسیار رایج است. با این توصیف می‌توان فهمید که در و پنجره‌هایی که از پروفیل upvc ساخته می‌شوند، ماندگاری بالاتری داشته و نیاز به تعویض مکرر آن‌ها وجود ندارد.

نگهداری آسان‌تر

همه ما بارها و بارها شاهد پوسیدگی در و پنجره‌های آهنی و چوبی بوده‌ایم اما بهترین راهکار برای رفع این مشکل استفاده از پروفیل upvc در تولید در و پنجره است. زیرا پروفیل upvc ضد آب بوده و دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی نمی‌شود. برای تمیز کردن در و پنجره upvc هم کافیست با یک دستمال نخی آن را نظافت کنید. تنها نکته‌ای که باید در نگهداری در و پنجره upvc لحاظ کنید، روغن کاری دوره‌ای قفل و یراق آلات آن‌ها است. البته اگر در و پنجره دو جداره خود را از برند هافمن تهیه کنید، نیاز مکرر به روغن کاری نیز نخواهید داشت. زیرا محصولات این برند با کیفیت بسیار بالایی ساخته و به بازار عرضه می‌شوند.

‌عایق بودن

مزیت مهم دیگر پروفیل upvc، عایق بودن آن نسبت به آلودگی صوتی و هدر رفت انرژی است. این مدل پروفیل می‌تواند جلوی نفوذ صدا را تا حد زیادی گرفته و مانع خروج انرژی از خانه شود. بدین ترتیب به کاهش مصرف انرژی کمک زیادی کرده و هزینه‌های نهایی را نیز کاهش می‌دهد.

امنیت بیشتر

در و پنجره‌های ساخته شده از جنس پروفیل upvc نسبت به نمونه‌های چوبی، از امنیت بیشتری برخوردار هستند. زیرا در داخل پروفیل‌ها از ورق گالوانیزه استفاده شده و به همین دلیل شکستن و تخریب آن‌ها بسیار سخت است. علاوه بر این پروفیل upvc در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و انواع شوینده‌ها نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.

قیمت پنجره دوجداره

باور اشتباهی که در میان افراد رایج شده این است که گمان می‌کنند قیمت پنجره دوجداره ساخته شده از پروفیل upvc بسیار گران است. این در حالیست که قیمت این مدل در و پنجره نسبت به در و پنجره‌های آلومینیومی یا چوبی بسیار کمتر است. علاوه بر این همانطور که اشاره کردیم، با توجه به دوام بسیار بالایی که پروفیل upvc از خود نشان می‌دهد، نیاز به تعویض و تعمیر مکرر هم ندارد.

طراحی مدرن و زیبا

به طور کلی در و پنجره‌های upvc دارای طراحی بسیار شیک و همه‌پسندی هستند به همین دلیل می‌توان از آن‌ها در سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کرد. این مدل پروفیل‌ها معمولا سفید رنگ هستند اما می‌توانید با کمک پوشش لمینیتی آن‌ها را به رنگ‌های مختلف درآورید. بدین ترتیب می‌توانید دکوراسیون هماهنگ‌تری داشته باشید. با این توصیف اگر قصد تعویض پنجره قدیمی خود را دارید، می‌توانید با صرف کمترین هزینه آن‌ها را با پنجره دوجداره یو پی وی سی جایگزین کنید.

کلام آخر

پروفیل upvc یکی از مشهورترین پروفیل‌های حال حاضر بازار است که برای تولید در و پنجره دوجداره استفاده می‌شود. ویژگی‌های منحصر به فرد این پروفیل باعث شده تا استفاده از آن روز به روز در جهان بیشتر شود. برند هافمن یکی از برترین برندهای تولید کننده پروفیل upvc و در و پنجره upvc در ایران است که شهرتی جهانی دارد. با خرید در و پنجره دوجداره برند هافمن می‌توانید خریدی تضمین شده برای ساختمان خود داشته باشید.

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید

روتین هرلحظه شمارا سورپرایز میکند

بیشتر بخوانید