قیمت لمینت هر دندان در سال 1403

به اشتراک بگذارید

قیمت لمینت دندان در اولین مورد به این‌‌که چه تعداد از دندان‌ها نیاز به اصلاح فرم یا رنگ دارند وابسته است. در واقع هرچه تعداد روکش‌های مورد استفاده توسط سرویس‌دهنده برای اصلاح طرح لبخند بیشتر باشد قیمت این خدمات نیز افزایش پیدا می‌کند.

به‌طور کلی روکش‌های ظریف که با نام لمینت یا ونیر دندان شناخته می‌شوند تاثیر زیادی در ازبین‌بردن عیب‌هایی مانند تیرگی، لکه، شکستی و فاصله خالی بین دندان‌ها دارند. بسیاری از افراد برای استفاده از این خدمات به ‌دنبال بررسی قیمت آن در سال جدید هستند. اما بهتر است در کنار اطلاع از هزینه آشنایی کاملی با این روش داشته باشند. برای آگاهی از این موارد خواندن این مقاله توصیه می‌شود.

روکش لمینت دندان

قیمت لمینت دندان به‌خصوص‌ اگر تعداد زیادی از دندان‌ها دچار مشکل باشند نسبت به روش‌های دیگر مانند کامپوزیت بیشتر است. بااین‌حال افراد زیادی در سراسر جهان علاقه‌مند به استفاده از این روش هستند. برای درک چرایی این موضوع بهتر است با این‌ روش زیبایی آشنا شوید.

لمینت که با نام ونیر دندان نیز شناخته می‌شود نوعی روکش بسیار ظریف است که روی دندان‌های تراشیده قرار می‌گیرد و‌ ظاهری زیبا و در عین‌حال کاملا طبیعی به آن‌ها می‌بخشد. اگر می‌خواهید لبخندی زیبا داشته باشید و‌ با اعتمادبه‌نفس در هر جمعی حاضر شوید این راه‌کار کاملا برای شما مناسب است.

برای استفاده از لمینت ابتدا باید با سرویس‌دهنده این خدمات مشورت کنید تا با بررسی شرایط دندان‌ها، مناسب بودن راه‌کار را تشخیص دهد. درصورتی‌که امکان استفاده از روکش لمینت وجود داشت سرویس‌دهنده دندان‌ها را می‌تراشد و از آن‌ها قالب می‌گیرد.

قیمت لمینت دندان به متریال مورد استفاده برای ساخت روکش بستگی دارد. در واقع سرویس‌دهنده با توجه به بودجه یا اینکه چه موادی برای قرارگیری روی دندان شما مناسب‌تر است این روکش‌ها را از جنس مختلف تولید می‌کند. لازم است بدانید مراحل ساخت لمینت در لابراتوار انجام می‌شود.

روکش‌های ونیر زمانی که روی دندان تراشیده قرار بگیرند با چسب مخصوص به آن‌ها متصل می‌شوند تا مواد ماندگاری بالایی داشته باشند. همچنین این‌ روکش‌ها ظاهری کاملا طبیعی ایجاد می‌کنند، به‌خصوص اگر از متریالی کاملا هم‌رنگ دندان‌ها برای تولید آن‌ها استفاده شود.

بهترین لمینت دندان

قیمت لمینت دندان به نوعی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. در واقع لمینت‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام از کیفیت و ماندگاری به‌خصوصی برخوردارند. ضمن اینکه انتخاب نوع ونیر در میزان طبیعی بودن این روکش تاثیر دارد. پس لازم است با انواع و بهترین مدل آشنا باشید.

به‌طور کلی باید گفت روکش‌های‌ لمینت در مدل‌های مختلف ازجمله چینی، کامپوزیت، الاتال، لومینیرزها و روکش های غیردائمی یا موقت تولید می‌شوند. برای انتخاب بین این موارد باید به مزایا، معایب و هزینه آن‌ها توجه کنید.

در بین این نمونه‌ها باید گفت روکش‌های چینی‌ به‌دلیل ماندگاری بالایی که دارند گزینه بهتری برای نصب هستند. البته ایجاد ظاهری کاملا طبیعی در دندان‌ها دلیل دیگر استفاده از این روکش‌ها به‌حساب می‌آید. در ادامه با این لمینت بیشتر آشنا می‌شوید.

لمینت شیشه ای دندان

به‌طور کلی باید گفت روکش‌های چینی که به‌دلیل ظاهر خود به آن‌ها ونیر شیشه‌ای نیز می‌گویند از محبوبیت زیادی در بین متقاضیان طرح لبخند زیبا در سراسر جهان برخوردارند. برخی از این روکش‌ها ضخامتی 0.1 میلی‌متری دارند که این موضوع خود به‌خوبی میزان طبیعی بودن آن‌ها را نشان می‌دهد.

روکش‌های شیشه‌ای توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند و این موضوع باعث ایجاد تغییر در قیمت لمینت دندان می‌شود. به‌طور کلی اگر انتخاب شما این نوع لمینت تولیدشده توسط یک برند مطرح باشد باید هزینه بیشتری برای روکش هر دندان بپردازید و در نهایت نیز نتیجه بهتری مشاهده خواهید کرد.

سرامیکی که در لمینت شیشه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملا به دندان طبیعی شبیه است. با وجود ضخامت کم این روکش با نصب آن روی دندان، می‌توان به‌خوبی عیب‌های ظاهری موجود مانند لکه و تیرگی را پوشاند.

لمینت‌های شیشه‌های علاوه‌بر این‌‌که لکه و تیرگی‌ها را پوشش می‌دهند مقاومت بالایی در برابر لکه دارند. پس می‌توانید با خیالی راحت نوشیدنی‌های محبوب خود را میل کنید بدون این‌‌که نگران تیره شدن دندان خود باشید.

از دیگر دلایلی که لمینت شیشه‌ای به‌عنوان بهترین گزینه معرفی می‌شود باید به ایجاد کم‌ترین تغییر در دندان‌ها اشاره کرد. همچنین این جنس ونیر برای پوشانندگی عیب‌های مختلف کاربرد دارد و از طول عمر بالایی برخوردار است.

عمر لمینت دندان

زمانی که فرد بدون درنظرگرفتن قیمت لمینت دندان تنها به‌ دنبال استفاده از بهترین مواد است قطعا انتظار دارد روکش‌های مورد استفاده برای مدت طولانی‌تری روی دندان‌های او باقی بمانند و نیاز به ترمیم آن‌ها به‌حداقل برسد.

درخصوص عمر لمینت دندان باید گفت میزان ماندگاری این روکش‌ها به‌ نوع آن‌ها و میزان مراقبتی که فرد انجام می‌دهد بستگی دارد. در واقع شرکت‌های سازنده برای هر مدل لمینت عمر به‌خصوصی اعلام می‌کنند. این‌‌که روکش کم‌تر یا بیشتر از این مدت‌زمان همچنان سالم بماند، کاملا به میزان مراقبت‌ بستگی دارد.

لمینت‌های سرامیکی که محبوب‌ترین نمونه محسوب می‌شوند حدودا 15 سال بدون تغییر باقی می‌مانند. در مقابل، ونیرهای کامپوزیت معمولا عمر 5 ساله‌ای دارند. سایر لمینت‌ها نیز بسته به میزان مراقبت افراد، طول عمر به‌خصوصی خواهند داشت.

قیمت لمینت دندان

زمانی که تصمیم به استفاده از خدمات ونیر دندان بگیرید با قیمت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید. مهم‌ترین دلیل این اختلاف قیمت به وجود چند نوع لمینت برمی‌گردد. در واقع هرچه جنس ونیر بهتر باشد هزینه بالاتری نیز دارد.

ضمن این‌‌که شرکت‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی برای لمینت تعیین می‌کنند. پس انتخاب برند نیز روی قیمت خدمات ونیر تاثیر می‌گذارد. دیگر عامل تاثیرگذار بر هزینه‌ها میزان مهارت سرویس‌دهنده است.

با توجه به این‌‌که معمولا برای نصب لمینت باید بخشی از دندان تراشیده شود، بهتر است در انتخاب سرویس‌دهنده دقت کافی داشته باشید تا آسیبی به دندان‌ها وارد نشود. ضمن این‌‌که سرویس‌دهنده‌های معتبر از بهترین مواد برای ساخت روکش استفاده می‌کنند و از این‌رو با انتخاب آن‌ها دیگر نیازی به نگرانی درخصوص بروز مشکل در ونیرها نیست.

سامانه دکترتو کلینک به‌معرفی این سرویس‌دهنده‌ها پرداخته است. با مراجعه به این سامانه علاوه‌بر پیدا کردن معتبرترین سرویس‌دهندگان خدمات دندان می‌توانید به بررسی قیمت‌های ارائه‌شده توسط هرکدام بپردازید.

جمع‌بندی

قیمت لمینت دندان به عوامل مختلفی مانند جنس روکش مورد استفاده، میزان مهارت سرویس‌دهنده و همچنین تعداد دندان‌هایی که دچار مشکل شده‌اند بستگی دارد. در بین نمونه‌های موجود ونیر چینی که ظاهری کاملا طبیعی ایجاد می‌کند از قیمت و طول عمر بالاتری برخوردار است.

منبع قیمت:

https://doctoreto.com/offer

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید

روتین هرلحظه شمارا سورپرایز میکند

بیشتر بخوانید