بهترین راهکار ها برای درمان ریزش مو

به اشتراک بگذارید

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که می‌تواند تا حد بسیار زیادی باعث کاهش زیبایی و اعتماد به‌ نفس ما شود. به‌ همین دلیل ما در این مطلب سعی کردیم تا برای شما در رابطه با درمان ریزش مو صحبت کنیم و به شما بگوییم چگونه می‌توانید با استفاده از درمان ریزش مو به بهبود زیبایی خودتان کمک کنید. به‌ طور کلی کم‌پشت شدن مو ها می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد. قدم اول برای بهبود شرایط مو ها این است که شما متوجه شوید که چرا مو های شما در حال ریزش هستند. با پیدا کردن دلیل مناسب شما می‌توانید راحت‌تر درمان مناسب برای بهبود شرایط مو های خودتان را پیدا کنید و با استفاده از آن درمان به بیشتر شدن زیبایی خود بپردازید. ما در ادامه این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با درمان ‌ها و راهکار هایی که در زمینه درمان ریزش مو تاثیر گذار هستند صحبت کنیم و به شما بگویم که با استفاده از کدام روش‌ها شما می‌توانید شرایط موهای خودتان را بهبود ببخشید. توجه نمایید که به‌ طور کلی ریزش پنجاه تا صد دانه مو در طول یک شبانه روز کاملاً طبیعی می‌باشد و شما نباید این مقدار را غیرطبیعی بدانید اما اگر حس می‌کنید که میزان ریزش مو های شما در طول شبانه‌ روز از این مقدار بیشتر می‌باشد، شما باید حتما برای درمان کم‌پشت شدن موهایتان اقدام کنید تا بتوانید با استفاده از یک درمان مناسب شرایط موهایتان را بهبود ببخشید. اگر می‌خواهید که بیشتر در رابطه با این ‌موضوع اطلاعات کسب کنید، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

 

 از کجا متوجه شویم که باید برای درمان ریزش مو اقدام کنیم؟

پیشتر ما برای شما گفتیم که ریختن روزانه پنجاه الی صد عدد تار مو در طول روز کاملاً طبیعی می‌باشد؛ زیرا این تعداد با تعداد موهایی که از کف سر در حال‌ رشد کردن هستند برابری می‌کند و این‌موضوع باعث می‌شود که یک تعادل متناسب در حجم مو های روی سر شما ایجاد شود. ریزش بیش ‌از حد موها می‌تواند باعث شود که مو ها در طول زمان کم‌پشت تر و کم ‌پشت تر شوند، به‌ همین دلیل اگر شما در زمان مناسب برای درمان ریزش مو اقدام نکنید ممکن است که مشکلات بسیار زیادی برای زیبایی شما پیش بیاید. به‌ همین دلیل شما باید همواره مراقب مو های خودتان باشید و هنگامی ‌که حس کردید ریزش مو های شما بیشتر شده برای درمان آن اقدام کنید. علائمی مانند دیدن بیش ‌از حد موهای ریخته‌شده روی بالش بعد از بیدار شدن از خواب، کنده شدن راحت مو ها در صورت کشیدنشان، تجمع مقدار بسیار زیادی از مو ها هنگام حمام روی زمین، و جدا شدن مقدار بسیار زیادی از مو ها از کف سر هنگام شانه کردن و یا بستن موها می‌توانند جزو علائمی باشند که نشان‌دهنده ریزش مو می‌باشد. علاوه‌براین موارد، به این ‌موضوع دقت داشته باشید که اگر شما بلافاصله بعد از دیدن این علائم به پزشک مراجعه نکنید ممکن است که دوره درمان شما طولانی‌تر شود. اگر شما در مدت‌ زمان کوتاهی بعد از دیدن این علائم به پزشک مراجعه فرمایید می‌توانید در زمان کوتاه‌تری به درمان مو های خود بپردازید و اجازه ندهید که بیشتر از قبل شاهد از دست رفتن مو های خودتان باشید. پس سعی کنید که حتما بعد از دیدن این علائم برای درمان اقدام کنید.

تشخیص علت ریزش مو 

همانطور که گفتیم، قدم اول برای درمان ریزش مو تشخیص علت ریزش مو می‌باشد. هنگامی ‌که شما متوجه شوید که به چه علتی مو های شما در حال ریختن هستند می‌توانید با اقدامات مناسب در این زمینه در سریع‌ترین زمان مو های خود را به حالت اولیه بازگردانید. تشخیص همواره به شما کمک می‌کند تا از روش درست برای بهبود شرایط سلامت خودتان کمک بگیرید و فرصت‌ ها را از دست ندهید. روش ‌های گوناگون و متنوعی مانند آزمایش خون، نمونه‌ برداری از پوست سر، استفاده از میکروسکوپ نوری، و زمینه ‌های دیگر می‌توانند در زمینه تشخیص علت ریزش مو به شما کمک کند. پزشک متخصص می‌تواند با توجه به تشخیصش از روش‌ های گوناگونی برای مطمئن شدن علت ریزش موی شما استفاده کند. در کنار این موارد بهتر است بدانید که شرایط خاصی مانند کمبود پروتئین و مواد مغذی در بدن، استفاده از برخی دارو ها، مبتلا شدن به بیماری‌ های گوناگون، مصرف سیگار و دخانیات، بیماری ‌های ارثی، اختلالات هورمونی، عفونت‌ ها، استرس‌ ها و فشار های عصبی جزء مواردی می‌باشند که می‌توانند در دسته علت ‌های شایع ریزش مو قرار بگیرند. توجه نمایید که شما می‌توانید به‌ عنوان بهترین پزشک برای خود عمل کنیم شما می‌توانید با کنکاش در زمینه نحوه زندگی و بررسی داروهایی که مصرف میکنید و بیماری ‌هایی که ممکن است آن ها را داشته باشید، متوجه شوید که علت ریزش موی شما کدام می‌باشد تا بتوانید با اقدام مناسب به درمان ریزش مو بپردازید.

روش‌ های درمان ریزش مو 

توجه نمایید که روش ‌های بسیار گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند به درمان ریزش مو کمک کنند. ما در ادامه تلاش داریم تا برای شما به معرفی این روش‌ها بپردازیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید با در نظر داشتن آن‌ها به بهترین نحو ریزش موی خودتان را درمان کنید.

 پیروی از رژیم غذایی مناسب

 توجه نمایید که مو ها نیز درست مانند هر بخشی از بدن ما به مواد مغذی گوناگونی نیاز دارد. مهم ‌ترین عاملی که می‌تواند روی بهبود شرایط مو های شما تاثیر گذار باشد پروتئین می‌باشد. پروتئین ماده اولیه اصلی است که می‌تواند به بهبود شرایط مو های شما کمک کند. شما می‌توانید با داشتن رژیم غذایی مناسب و سرشار از پروتئین به درمان ریزش مو بپردازید. البته در کنار پروتئین شما باید از مکمل‌ های غذایی و مناسب نیز بهره ببرید تا بتوانید سلامت مو های خودتان را تامین کنید. میزان مصرف کالری نیز تاثیر بسیار زیادی روی بهبود شرایط موهای شما دارد. به‌ طور کلی برای درمان ریزش مو شما باید یک روند روتین را در نظر داشته باشید و با رعایت اصولی که در این روند قرار دارد به بهبود شرایط مو های خودتان بپردازید. اگر قصد دارید که که رژیم گیاه‌خواری را برگزینید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما باید اقدامات مناسب برای جلوگیری از آسیب به موهایتان را در نظر داشته باشید زیرا اکثر افرادی که رژیم گیاه‌خواری را به‌عنوان رژیم اصلی خودشان انتخاب می‌کنند با کمبود ویتامین دی مواجه می‌شوند.

مراقب موهای خیس باشید 

توجه نمایید که مو در حالت خیس آسیب‌پذیرترین حالت خودش را دارد. برای درمان ریزش مو شما باید مراقب موهای خیس خودتان باشید. توجه نمایید که شما باید هنگام شستشو و خشک کردن، و بستن مو های خودتان دقت کافی را داشته باشید تا از آسیب رسیدن به آن‌ها هنگام خیس بودن جلوگیری شود. اگر شما مو های خودتان را با حوله خشک می‌کنید باید، با ملایمت تمام این کار را انجام دهید مالش محکم و بیش ‌از حد حوله روی سر می‌تواند به ریشه مو آسیب وارد کند و باعث ریزش مو شود. پس برای درمان ریزش مو سعی کنید که با ملایمت با مو های خود رفتار کنید. اگر برای خشک کردن از سشوار استفاده می‌کنید سعی کنید که حداقل سشوار را بیست سانتی‌ متر از مو های خودتان فاصله دهید زیرا حرارت آن می‌تواند باعث آسیب و ریزش مو های شما شود. تا جایی‌که می‌توانید سعی کنید که هنگامی‌که موهایتان خیس می‌باشند آن ‌ها را شانه نکنید زیرا در این حالت مو های شما راحت‌تر از کف سرتان کنده می‌شوند. پس برای جلوگیری از ریزش مو و درمان ریزش مو سعی کنید که به‌ هیچ ‌عنوان هنگامی‌که موهایتان خیس می‌باشند آن‌ ها را شانه نکنید.

از مواد شیمیایی بیش‌ از حد بهره نبرید 

توجه نمایید که رنگ کردن مو ها شاید زیبا باشد و اعتماد به‌ نفس شما را بالاتر ببرد، اما شما نباید در این زمینه افراط کنید. رنگ کردن مو ها با مواد شیمیایی قوی می‌تواند تاثیرات مخربی روی فولیکول موی شما داشته باشد. پس اگر حس می‌کنید که ریزش موی شما در حال تشدید شدن می‌باشد سعی کنید که تا جایی ‌که می‌توانید به سمت رنگ کردن مو های خود نروید و اجازه دهید که مو های شما کمی جان بگیرند.

از ماسک ‌ها و شامپو های مناسب کف سر استفاده کنید

ماسک ‌های گوناگونی وجود دارند که می‌توانند پوست سر شما را درمان کنند. همین موضوع در نهایت می‌تواند باعث جلوگیری از ریزش مو شود. علاوه ‌بر محصولاتی که برای پوست سر طراحی‌ شده، محصولات گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند ساقه مو های شما را نیز قوی‌تر کنند. علاوه ‌بر این موضوع، شما می‌توانید با ماساژ کف سر نیز برای بهبود شرایط مو های خودتان کمک کنید.

 

درمان با استفاده از ماسک‌ های خانگی 

ماسک ‌های خانگی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما در زمینه درمان ریزش مو کمک کند. ماسک‌ هایی مانند آب پیاز، عصاره نخل اره‌ای، آلوئه ‌ورا، روغن دانه کدو تنبل، چای سبز، و موارد دیگر در زمینه بهبود شرایط ریزش مو تاثیر گذار می‌باشند. شما می‌توانید در کنار استفاده از داروهایی که پزشکان برای شما تجویز کرده از این ماسک ‌ها نیز بهره ببرید تا بتوانید به بهبود شرایط موهای خودتان بپردازید. علاوه‌براین موارد مصرف حنا، روغن بنفشه، روغن سیاه‌دانه، شنبلیله، ماهی، اسفناج، کشک، و موارد دیگر چه به ‌صورت خوراکی و چه به ‌صورت ماسک می‌تواند به بهبود شرایط مو های شما بپردازد و باعث درمان ریزش موی شما شود.

جمع ‌بندی 

ما در این مطلب سعی کردیم برای شما در رابطه با بهترین راهکار ها برای درمان ریزش مو صحبت کنیم و به شما بگویم که ریزش مو چه دلایلی دارد و کدام راهکار ها در این زمینه تاثیر گذار می‌باشند. امیدواریم که شما با خواندن این مطلب تمام پاسخ‌ ها برای سوال‌ های احتمالی خودتان را گرفته باشید.

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار عضو شوید

روتین هرلحظه شمارا سورپرایز میکند

بیشتر بخوانید